Tandhygienist.......

....... var det jag skulle träffa idag. Som vanligt är det värsta förhöret: Har du några sjukdomar? Vad och när äter du? Hur många gånger borstar du tänderna, tandtrådar....? Dricker du mycket sött, äter du ofta godis?
Samma "tugg" varenda gång och samma svar blir det tillbaka.....
Inga ytterligare åtgärder förutom det vanliga tandstensborttagandet, sen fick jag gå.
Panta flaskor var nästa anhalt, då kassen här hemma blivit överfull igen.
Matinköp följde och telefonsamtal hem till maken att starta grillen. Han höll på att klippa häcken, men gjorde iordning för testkörning av campinggrillen, han fått i födelsedagspresent.
Som eftermiddagsfika fick det idag bli inköpta svenska jordgubbar......
Har också hunnit brodera den från igår kvarvarande bakduken.
För Liverpool går det inget bra ikväll......bortaförlust mot Man. City. Men de är ju klara mästare redan ändå.
 
Ja jag är väldigt intresserad av brödkanterna du kastade ut.....
 
Premiärgrillning.....tjock, kryddig korv till middag.
 
Taggig buske bortgallrad ur häcken....
 
En gång/säsong......... tänker på far medan jag äter.
 
Många blommor är det just nu.....
 
Övervintrad silverek blommar i krukorna.......
 
.....till sist, den senaste bakduken.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0