Varierande väderlek.....

.....möttes vi av idag, blandat sol och störtregn. Det hade tydligen kommit en hel del väta även det dygn vi var på resande fot, 25 millimeter hade han tömt, maken.
Lite ordentlig frukost fick det iallafall bli och trots regn gick jag "modigt" ut efter isbergssallad till våra mackor. Kokt ägg och nypressad apelsinjuice fixade Inga till, förutom kaffet.
Och då det regnade när jag tänkt ta en promenad till loppisen, fick det bli teamwork med Inga istället och middagen serverades aningen tidigare än tänkt.
Dessutom gjorde vi "mormorsbiffar" av bara farten, när ändå köttfärspaketet var påbörjat till tacofärs.
Passade sen på att ta med bilen och lite återvinningsmaterial, när jag först gett order till tvättmaskinen innan avfärd.
Hittade några bra ha saker och framtida julklappar (ja jag kollar alltid efter sånt året runt...) att ta med hem. Dessutom blev det varsin Klings kokosboll att avnjuta till kaffet.
Bjöd detta som paus i ihopskruvandet av nya grillen, som maken påbörjat. Nu är den klar för premiärkörning......en annan dag.
Liverpool-match och senare ikväll åker vi till Granvik, för live-musik och en bit mat.
Bara oavgjort blev det idag för de röda.....
....... nu börjar det mullra igen och mörka moln tornar upp sig.
 
Undrar litegrann varför skostället är mobbat.........
 
Dagens middag.....
 
"Halvtid" och fikapaus i mekandet.
 
Oj då matchen började visst.....så maken fick måla hyllan (som ska upp vid insektshotellet sen.....)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0