Varma mackor.....

...... fixade Inga, till Midsomer-morden och därefter var det snart slut på den tisdagen..... 
Onsdagen startade med en hyfsad frukost (bara minus ägget...) och sen kunde jag från sängen se mina forna kollegor tömma vår soptunna och strax därpå startade dagens två Downton-avsnitt.
Efter dessa blev det hög tid att göra lite nytta.
Vädra och bädda nya lakan i sängen. (Alldeles nya från besöket på Skroten i Kinna.)
Följdverkan, tvättmaskinen fick lite att jobba med.
Fick bli fisk till middag tyckte Inga och maken tog sig an de två trädgårdsstolarna i järn med högtryckstvätten. Vi ska spruta fräsch ny vit färg på dem sen, är tanken.
Jag hann under tiden göra min "dörrkrans" med mininystan och hänga upp.
Maken tog sen tag i de vild-vuxna syrenerna och nu har vi betydligt bättre utsikt igen, ner över Strandstadens båthamn.
Jag klippte ner en del växtlighet här och var som "tagit sig lite väl mycket frihet".
.... maken kände sig lite trött sa han, kan undra varför (hahahaa).
Några korvar grillade i ugnen fick bli kvällsmat, till överblivet potatismos....eller korvbröd.
Ja inte blev det nån extra inkomst av lotto-dragningen inte, men det var väl väntat.........
 
Ingas tisdags-suppé......
 
Dagens frukost ....plus kaffet då förstås.
 
Här kransen på plats.......
 
Förberedelser.......
 
Middag......
 
Buskagets "sista timmar" nalkas......
 
På framsidan blommar "stenpartiväxten" vid väggen....
 
Bönorna börjar titta upp vid insektshotellet....som verkar ha fått en gäst iallafall.
 
Nu får vi bara ta med sågen en mörk kväll och "prata med" björken, därnere.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0