Det är olika.....

.....hur länge man sover på da'n. Igår var jag slöast, men om det vore tävling hade maken vunnit lätt...... idag.
Vad har jag hunnit med under min söndag då? Lite syarbete, typ lagning och justering av några kläder,
hjälpt två tvättmaskiners innehåll till garderober och lådor och tagit en tvångspromenad under förmiddagen.
Framåt eftermiddagen tyckte Inga att det skulle passa bra med kycklinggryta och ris till middag, samt  "nektarinpaj" till efterrätt. Så hon fick fria händer att fixa till detta.
Då kunde jag istället köra vittvätt och skifta i sängarna.
Därefter blev det fåtöljhäng och telefonsamtal med en kompis som ringde.
Kaffe och mackor, nu snart "Ett fall för Vera".
Lottot då........ja vad är oddsen? Inte på min/vår sida igår iallafall.
 
Olika äro platserna man fiskar på....tydligen.
 
Tillbaka till vardagsflaggande då.......
 
Middagen serverad i glashuset......
 
......så också "pajen" med glass, till kaffet.
 
Maken fick en väldig lust att klippa kanter......
 
Ok jag drar väl då.......
 
Kvällen är här.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0