Gästkock i köket......

......hade vi då Inga fått ledigt, iallafall halva da'n. Maken bjöd på sin "paradrätt" fläskpannkaka i ugn.
Innan vi kommit så långt, var det lång sovmorgon, efter att vi varit vakna rätt tidigt båda två, somnades det om igen....rejält.
Hann dock äta frukost och ta en promenad innan middagen serverades, på verandan.
Såg sen på nätet att det var garnrea i Mölltorp, det var jag alldeles för nyfiken för att missa.
Åkte dit, men de sorter som reades passade inte till några projekt jag tänkt på.
Men tomhänt kan man ju inte åka ifrån en garnbutik, det vore som att svära i kyrkan......
Hittade en färg som "pratade" med mig av ett stort nystan bomullsgarn, det fick följa med.
Lite komplettering i mataffären, sen hem. Maken hade beslutat att ta en cykeltur....runt sjön.
Gjorde en minipaj av rabarber och lite kräm till kvällen, innan jag satte mig i fåtöljen för att börja virka i den nya färgen. Men nystanet var ovanlgt obstinat, så fick nysta om 200 gram innan jag mycket senare kunde starta virkningen.
Före det fika på verandan och facetime med Stockholm, som fått det stora brevet. Lillgrabben plockade med sitt lego och storasyster fick mannekänga i sin nya klänning. Den verkade passa och hon sa sig vara nöjd.
.......och simsalabim så var klockan över midnatt igen.
 
Bläckisen från igår......
 
Mer växtlighet vid postlådorna......
 
Närstudie på konvalj.....
 
Gästkocken nöjd med resultatet......
 
.......och det slank lätt ner.
 
Smulpaj.....åts med vaniljglass till kaffet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0