Hettan fortsätter.......

...... även idag lördag, men ska enligt väderprognos förbättras redan imorrron. Ser fram emot detta.........
Vet att jag inte har samma åsikt som merparten av mina medmänniskor, vad det gäller värmenivå.
Har svårt att njuta, nej kan inte ens njuta..... av temperaturer över 25 grader. Inte ens såpass faktiskt, utan "smärtgränsen" för min del går ungefär vid +20 grader.
I morse var det das att ta en tur till bordet på loppisen, för att snygga till....om det behövdes.
Ja inte var det så särkilt mycket oordning eller sålda prylar, men vad är det för fel på folk?
Mitt på mitt bord låg en kladdig glasspinne! Så slappt att inte orka hålla i den tills man når soptunnan bara några meter bort i lokalen.
Orkade faktiskt bära den dit åt vederbörande......
Hem för dusch, frukost och sen matinköp i Tibro. Inte direkt sval sysselsättning det heller, men efter hemkomst tog jag en tur för shopping på loppisen.
Då kan vi snacka om svettigt. Inte speciellt vamt i lokalen, men det bara rann i ansiktet och nacken på undertecknad.
Dags att värma Ingas biffar och äta middag på verandan. Sen dess fläkt på och fåtöljhäng.
Kanske ska våga mig ut lite igen, verkar ha mulnat på en aning. Lysande......i min värld.
Blev några mackor med kaffe på verandan och "krig" mot myrorna som hade passat på att invadera bordet, som hade lite spill kvar sen vi senast satt där.
Fick även bli en ny behandling av soptunnan, där myrorna hade lång parad uppför och nedför.
Inte lika mycket idag, men lite ättika-diskmedel-vatten fick det bli där även ikväll.
 
Tranorna passerar igen, nu under uppsikt av "gubben".
 
Morgonpaddling på sjön.....
 
Svalka efter matinköpen.....
 
"Polar'n har haft ledigt ett tag, men fick idag återgå i arbete....
 
Dagens middag är serverad.....
 
Mitt vapen i kriget mot myror....bland annat.
 
Vattenmelon i annan form........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0