Hur kunde jag veta.....

..... att det var smart att ta med bilen ner till loppisen, just idag? Visserligen hade vi lite återvinningsprylar som skulle till stationen därintill, men måste ändå ha haft en föraning om att det var fyndens dag....förutom nationaldag.
Ja även om det var på loppisen, så blev det inte gratis när jag till sist nådde kassan.
Men hade jag shoppat samma "utbud" någon annanstans hade det säkert blivit mer än dubbla summan och garanterat inte funnits under ett tak.......
För att nämna några saker: en stor kasse duplo, en rostfri kaffepanna till bobilen, en idealisk julklapp alldeles ny och flera mindre för utlandsskick. Hittade också en grön KostaBoda-skål som absolut ville bo på min svarta hylla (sa den......).
Till middag en blandning av rester och "mormorsbiffar". 
Virkade fem par nya bläckfisk-ögon igår kväll och då måste det ju göras lika många "individer" att matcha dessa, eller?... Hursomhelst en ny bläckis är påbörjad iallafall.
Maken tog en halvmilspromenad, medan jag nöjde mig med dryga kilometern i närområdet.
Kaffe med Klingsglass blåbär i glashuset, när båda var hemma igen....detta till en mindre regnskur utanför.
Nu håsa upp hoppet igen inför lottodragningen, om nån timma.......
 
Go'morron nationaldag!
 
En stor kasse duplo-Lego........
 
Oväder?....inte än.
 
Varierande tillbehör till biffen.........
 
Liljekonvalj är också en favorit....(inte bara gula blommor...)
 
Ingen favorit direkt, men färgklick i dikena överallt just nu.
 
Det ser mörkt ut uppåt Spethult och en flugsnappare vilar lite på grannens torkvinda......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0