Inte en plankbit kvar.......

.....fanns det för att fixa uppsättningen av vår vindflöjel, då maken kom på en helt ny plats åt hen.
En lång stolpe hade vi men inte någonting att sätta bakom som stöd mot verandahörnet att skruva fast i.
Efter att ha ätit klassisk torsdagsmiddag redan på onsdag, åkte jag in till Tibro för att köpa felande bräda. Sen hade det även kommit ett paket med två klänningar till mig att hämta ut.
Första byggvaruhuset jag testade, hade heller inga brädor.....inte ens en stump kvar, som vi endast behövde.
Åkte då via Blommans, där det blev svenska jordgubbar och ett vitkålshuvud inköpt.
Nästa anhalt var det andra byggvaruhuset och de hade att såga till den bit vi ville ha.
Efter hemkomst pep min telefon, med en fråga om jag bjöd på en slät kopp kaffe "corona-style" (utomhus alltså).
Jodå, men här serveras aldrig slät variant. Blev med en skål vaniljkex, valfritt att ta för sig av......
Sen ville hon kolla in husbilen (då de har en sen många år....) Därefter satt hon upp på mopeden igen för hemfärden.
Idag pep telefonen igen och så blev det en pratstund över flädersaft hos en granne och hennes hund.
Innan dess skruvade vi äntligen vindflöjeln på plats........drypande av svett i gassande sol.
Den behöver dock justeras en aning, vet inte om vi klarar av det eller att den måste åter tillverkaren först.
En tvättmaskin upphängd ute......den är nog snart klar att ta ner igen, då torkvädret är extremt.
Tur att det är skugga inomhus och hanterbar temperatur....än sålänge.
 
Middag äten på "fel" dag......
 
Slutlig montering påbörjad.....
 
Egenodlad jordgubbe.......
 
.....nu uppäten tillsammans med ett gäng köpta.
 
Slimmad måne igår kväll....
 
Blir serverad hemkokt flädersaft.........
 
Min nya hundkompis......
 
Vad Inga åstadkom till middag.....
 
Tjena....lite fel årstid men va' f....n.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0