Säng, säng, säng.......

.....sova, sova, sova.
Ja så blev det, såfort huvudet landade på kudden och övriga lemmar sjönk ner i den välbekanta madrassen.
Visst var det vanlig måndag att vakna till, men inga tider att passa vilket passar mig utmärkt.
Inga orkade dock inte med någon avancerad frukost idag, utan blev bara en macka med kaffe och fortsatt sänghäng med Downton Abbey.
Till slut blev det iallafall uppgång och lite fart på Inga. Fanns en hel del rester att fantisera ihop en middag av, då även ett pizza-kit lägligt låg i kylen som bas.
Blev middag i glashuset, då vädret var vått. Hörde i samband med detta ett fågelläte som var lite ovanligare. Visade sig vara en hackspett, som flugit fram och tillbaka till plommonträdet hela eftermiddagen.
Maken satte sig på pass och assisterade mig med stor-kameran för ett tydligt foto.
Därefter skulle han installera vattentunnorna, inte riktigt klart än dock. Jag messade sonen om läget? Han hade varit och tagit prov nu iallafall och kände sig aningen bättre (utan huvudvärk idag). Får dock inte något svar förrän om flera dagar.
Åkte sen till Mölltorp för fler plantor och några matvaror, resterande shopping blir imorgon.
 
"Storskogen" vid riksvägen från hemresan igår.....
 
Ja vad skulle vi göra utan Inga.......svälta?
 
Hämta posten.......i blötan.
 
"Fågelskådare" på pass......
 
.....och här fastnade han.......(jag fyllde tidigare på lite solrosfrön som "bete")
 
.....innan återgång till monteringen.
 
Närstudie av en tistelknopp.......
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0