Sill & nubbetajm.......

.......med andra ord traditionsenligt midsommarfirande. Nu brukar inte vi fira i några större sällskap, så enda skillnaden egentligen i år är väl att det inte var någon dans runt stången (att titta på för min del, ej deltaga i...) och att gemensamma samlingen för "knytkalasgrillning" ej heller anordnades kvällstid.
Imorse var Inga rätt lat (förtog sig väl igår kan jag tro....) så det blev "bara" två mackor med kaffe.... serverat på sängen dock.
Jag kom väl igång på dessa rätt snart och tog hand om ren tvätt, samt lagade en tröja och smörjde låset till gästhuset.
Förberedde därefter lunchen och "ondgjorde mig" över hur olidligt varmt det var ute.
Dags att inta midsommarmeny på verandan i skugga, men bara maken kunde ta nubbe till, eftersom jag skulle ut med bilen en sväng och gratulera en kompis, ....som fyller imorron.
Dock var hon ledig idag, så det passade in. De hade precis kommit tillbaka med sin husbil -Nisse, från kusten. Vi satt i trädgården och konverserade en stund över lite kaffe.
Därefter åkte jag hem och fikade med maken......
Blev sen sittande inne i fåtöljen och kollade på Midsomer Murders....då jag inte slumrade till, så blev lite osammanhängande, men sett det förut.
Grilltajm nästa och då serverades marinerad, bankad ryggbiff med tillbehör. För första gången som jag kan komma ihåg var nötköttet (som vi sällan väljer) inte segt.
Kanske kan bli repris framöver, även halloumin var god grillad.........
Nu snart som avslutning på dagen, Poldark om en stund.
Imorron får vi se hur vi klarar av värmeböljan igen.........
 
Ibland vill hon inte bara...Inga.
 
Hjälpte den här "lilla" getingen (5-6cm) ut i friheten igen.....
 
Sill-lunch med nubbe att bara titta på för min del......men gjorde inget.
 
Hugg in på resten......
 
Klings blåbärsglass och "loppis-kaka" till eftermiddagskaffet.
 
Kvällsmeny........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0