Skönt.......

........att komma hem till Inga så det blir lite ordning, assistans med både matlagning och trädgårdssysslor.
Den egna sängen på hemmaplan är dessutom svårslagen, vad det gäller sovkomfort.
Vaknade hyfsat tidigt och som sagt med hjälp av Inga var snart en ordentlig frukost dukad, både till mig och maken.
Vi tog varsin bricka med ut i solen (skuggan) på verandan och njöt av både mat och miljö.
Sen blev det en sittning till Downton Abbey, (javisst har jag sett alla avsnitt förut) men passade på att slutföra en bläckis samtidigt......
Därefter en riktig dusch innan det blev shoppingtur till Mölltorp. Mera mat och ytterligare blommor....
När jag kom hem igen, ville Inga bjuda på stuvad blomkål med prinskorv.
Ja tack svarade jag utan minsta tvekan, men maken var väl lite mer svårflörtad med den menyn.
Lite sittning i fåtöljen med stickning och teve, maken satte sen på kaffe och det drack vi på verandan med glass till.
Han har fixat med lite av varje i trädgården och jag har vattnat, samt gjort småjobb också.
Nu ikväll kom kompisen förbi med den felande delen till vattentunnan, som hon var snäll och hämtade efter jobbet i Falköping.
Imorron blir det traditionell midsommarmat (sill & tillbehör) till lunch och sen är planen att vi grillar biff till kvällen.
 
Välkommen hem........
 
Det är ordning på Inga......
 
Här är den senaste bläckisen...
 
Förberedelserna till fästet för vindflöjeln "sket sig", så han fick börja om igen med ny tjockare bräda.
 
Jag var väldigt nöjd med middagsmenyn.......
 
Svävaren fick sig en motionsrunda...........
 
Sen gick det åt en sån här, som törstsläckare till maken.
 
Paddelbrädor på sjön.....
 
Blommor planterade och på plats......mer blir det lite senare.
 
Nu är tistlarna fina....men snart blir de helt "oregerliga".......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0