Vanäs udde......

.....i Karlsborg ovanför fästningen, fick ett besök av maken och mig idag. Har faktiskt aldrig varit ute där förut, bara sett en massa fina foton därifrån. 
Ena knät (som ni vet) är väldigt gnälligt och kan inte övertalas till några längre promenader, hur vackert det än må vara. Då jag läst på nätet att längst ut på udden är det en slinga på bara en kilometer, vilket är idealiskt att fresta med åt gången.
Därför styrde vi kosan dit ut i strålande sommarväder och påbörjade promenaden, i nästan helt platt terräng. Halva sträckan med svindlande sjöutsikt (och militärt skjut-muller i fjärran) och andra halvan gav känslan av att vara mitt i storskogen. 
Kan mycket väl tänkas att vi (iallafall jag) återvänder fler gånger.
Därefter proviantering på COOP, slog mig precis nu att jag glömde köpa tevetidningen (vilken blamäs....).
Hemma blev det micrade inköpta matpajer med sallad i värmen på verandan.
Dock var det överväldigande varmt, så fick bli sittning inomhus i fåtöljen en stund (givetvis inklusive powernap...) innan maken bryggde kaffe och det åter var dags att proppa i sig nå't ätbart.
Denna gång den söta varianten......
Dags att bjuda trädgårdens krukor och rabatter på lite vatten, nu ikväll. Kan riktigt se hur de flämtar i värmen av begynnande uttorkning.
 
Denna gynnare såg nattens ankomst, innan jag hittade min säng igår.
 
Nu har jag tagit ett alldeles eget foto av Vanäs fyr.....
 
Till och med fåglarna erbjuds att bo i en fyr.....
 
Skrattmåsar fanns det ett flertal......
 
Här inne i "storskogen"......fanns även ekorrar, men de fastnade ej på bilden utan hoppade iväg.
 
På återvägen körde vi igenom fästningsområdet.......
 
.....och ut genom porten.
 
Middag i solen därhemma.....
 
Ja pensionärslivet är hårt..........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0