Då drar vi till Spanien......

..... i tanken, då den "plan"-lagda resan som skulle gått av stapeln vid lunchtid inte hade något plan att flyga med och diverse andra omständigheter som kommit ivägen.
Om tillvaron varit normal skulle jag och mitt resesällskap precis ha hämtat ut hyrbilen och startat resan mot Almunecar för en vecka vid stranden. Sitta på balkongen, lyssna på vågorna, äta gott, strosa utmed havet, plocka nya vackra stenar och shoppa på mysiga marknader.  
Well...... nu blev det ju inte så, utan söndagen startade med en timma på minus-sidan och ensam frukost på trappan (maken sov vidare...). Idag var det dock nödvändigt med filt och sjalar för att hålla värmen, då det inte var särskilt många plusgrader, trots solvägg.
Påbörjade en till bläckis där i solen, som jag får avsluta i eftermiddag.
Därefter var Inga i behov av lite arbetsledning, så morgondagens och dagens middag blev korrekt tillagade. När detta var avklarat blev det "bollplansrunda", samtidigt som maken tog en längre promenad.
Snart fika i glashuset kanske, sen fortsatt handarbete och teve......
Får väl göra det bästa av "Spanien-veckan" såhär på hemmaplan......dådå.
 
Nej....här är vi inte....
 
......inte här heller, men tyckte jag såg lite måsar på sjön härhemma igår.
 
Ambitionen på frukostbrickan avtar något.....
 
Mitt sällskap till frukost idag....
 
Dagens middag är serverad.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0