Den nya hälsningsfrasen......

..... "Du är frisk?....och jag är frisk! Ok då kör vi fotvård. Samma fråga hos min lokala frisör och likadant positivt svar där, så nu är jag kort i huv'et igen.
Innan jag kom såpass långt, var jag och lämnade in det stora brevet och en snabbis på COOP för lite mer mat. Även idag fanns det sjuttio-plusare ute på byn och i affären.
När jag var nyklippt fick det bli "den långa vägen hem" (en variant på min självbestämda promenadsträcka/dag). Gjorde en våffelsmet till maken (på färdig mix) och värmde på överbliven gryt-sås och kokta potatisar till mig.
Visst smakade jag ett hjärta av en våffla, men det räcker bra så för mig av den (som andra tycker) delikatessen. Inte mitt förstaval i matväg om man säger så......faktiskt  nöjd med min ovan nämnda microvärmda portion istället.
Fika i glashuset även denna eftermiddag för pensionärsparet, - i solsken.
Nu är det fåtöljhäng och teve.......med lotto!
Men bara tre rätt som mest på tre olika rader....jaja life goes on som man säger.
 
Rester istället för våfflor.....till mig.
 
Serverat åt maken, för självgräddning........ grädden är också vispad.
 
Våffelrester i bakgrunden till dagens fikatilltugg i glashuset.
 
Inomhus faktiskt "året-runt"-ris med påskkärringar hängande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0