Fyll dagen.....

....med innehåll, ja det är i dessa tider en större utmaning än vanligt.
För om man som pensionär blir uttråkad, kan man ju ta en liten shoppingtur. Men nu får man tänka till och vara spontan på hemmaplan i största möjliga utsträckning istället.
Två påsk-bakdukar broderade och klara, nu även strukna, frukost äten vad hitta på?
Inventera och gallra ur ibland påskpyntet fick det bli. 
Nu finns det lite att fylla på med nere på loppisen inför påskhelgen. Sen skulle de nyinköpta påskliljorna utplaceras i trädgården....alla på samma ställe.
Därefter pyntade jag en björkruska, som hittades under gårdagens bollplansrunda.
Maken var också ute på en promenad och Inga serverade middagen då han kom tillbaka.
Tog sen själv min (vid det här laget) ganska invanda mini-promenad och därefter dags för pensionärsfika i glashuset. Även idag en solig sådan, nästan varmt. 
En "bläckis" fick det bli till teve-informationen....... resten av eftermiddagen.
Ikväll stekte jag på några kroppkakor, som köptes för nån vecka sen. Inte någon större kulinarisk upplevelse, så det lär dröja...... till nästa gång.
Imorron blir det fotvård och frisering, samt en del nyttoinköp. Sen ska jag också lämna in ett brev för distribution........
 
Ja det fick duga till frukost.....
 
Klara bakdukar.......
 
Påskliljehörnan på altanen riggad.....
 
Påsk-"ris" ute fixat......
 
Pepparrotskött till middag för mig......mums!
 
Skuggan.....av mitt forna jag kanske......
 
Färdig för inlämning......
 
En naturbild från promenaden.....
 
Pensionärsfika på eftermiddagen.
 
Dagens "bläckis".....
 
Nej tack till repris på denna meny......jo bacon var gott och lingonsylten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0