Handarbete i solen.....

...... fick det bli på förmiddagen. Inte så varmt som jag hade tänkt mig, den här veckan.......
Men solen sken iallafall trots allt, där på trappan.
Hämta posten kunde man också göra, där fanns överraskningen deklarartionsblankett med restskatt och ytterligare ett papper att skriva på från Hjo kommun. Detta skulle returneras och medförde framåt eftermiddagen, att jag tog en promenad till brevlådan.
Först bjöd dock Inga på fläskstek till middag.
Två till bakdukar klara (bye the way.....och tre bläckisar....)
Fikat i glashuset har vi också gjort, maken och jag. Sen har myggorna hittat mig, åtminstone åtta gånger.....so far........
Imorron ska bilen byta hjul och och då smiter denna pensionär in i mataffären och shoppar loss lite, innan hemfärd.
På eftermiddagen tar maken sin bil på samma resa, men hoppar affärsbiten.....
 
"Parfymtraktorn" passerar under virknings-stunden.
 
Mantra: "Det äääär varmt, i sjal och filt. Solen skiner ju.......
 
Sådde lite grönt i mini-växthus.....så får vi se (hahahaaha....) när skörden blir.
 
Dinner is served......
 
.....de senaste alsterna på bakduksfronten.
 
.....och bläckfiskar.
 
A bit crowded maybe.........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0