Höjdpunkten på dagen......

....var väl färden ner till återvinningsstationen för att avyttra lite papp och glas, följt av ett besök på loppisen. Det hade inte hänt speciellt mycket på mitt bord, inte ens någon direkt oordning att justera.
Under rådande omständigheter så har de väldigt lugnt och inte många kunder, dock strosar det alltid någon i den gigantiska lokalen.
Flanera runt där passade även jag på att göra, hittade några småsaker och "stödköpte" 2 påsar frysta bullar, innan hemfärden.
Resten av den påbörjade kycklingen från igår, blev gryta idag. Efter detta tog jag en promenad runt "bollplan", träffade några bybor att byta ett par ord med........ på minst tio meters avstånd.
Fika i glashuset fick det bli i eftermiddagssolen, med maken.
Sen TV resten av kvällen, med ytterligare tillverkning av en "bläckis". Denna gång blev den i GAIS-färger......
Tror att jag ska ta en tur till Skövde imorron, måndag förmiddag och två dagar kvar till löning borde vara ganska tomt på folk. Ska bara kolla en kjol + top, handla mat och på hemväg svänger jag nog av in till Tibro och köper lite mer påskliljor, lokalt. 
Ja vi får se........
 
Loppisfynd ........med egentillverkad kvast.
 
Ett till påskinspirerat fynd....... hänger nu på ytterdörren.
 
Söndagsmiddag.......
 
Eftermiddagsfikan med loppisbullar......
 
Kvällens "supporter-bläckis"......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0