Ibland "skiter det sig".......

......som om det skulle vara nån nyhet. Men apropå planerade saker som inte blir som man tänkt, (vilket nyligen redogjordes för i förra inlägget) finns även idag några exempel att rapportera om.
Maken messade i morse från fritidshuset, att de hade fel på elen där så det var bara att åka hem igen, för ingen reparatör fanns att få tag på så akut.
Maken hoppade av i Västerås och tog tåget till Töreboda, så jag fick hämta med bilen under eftermiddagen.
De andra fortsatte tillbaka till huvudstaden.
Om vi ska ta en positiv faktor först då: Behövde ju inte köra tur och retur ända till Ängelsberg på det viset. Men planen var annars att jag skulle göra det under lördagen och träffa barn och barnbarn en stund samtidigt som jag hämtade maken.
Hade en kasse packad redan i hallen för ändamålet. 
Ja så kan det gå.........
Annars har jag iallafall slutfört projektet på hemmaplan (som rätt länge varit ett "dåligt samvete")
Vad? får vänta ett tag.........lite finish kvar att fixa.
 
Dagens frukost......
 
Dagsformen på de fina tulpanerna.....
 
..... och en "böjbar" påsklilja mot bakgrund av Spanien-stenar.
 
Tåget har ankommit till Töreboda station.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0