Lördagsnöje......

....eller brist därpå, kanske är en mer rättvisande bild av dagen.
Startade dock med en påfyllnadstripp ner till loppisen, innan den öppnade och sen hem för att göra en god frukost att avnjuta på trappan i solskenet.
Maken hakade på efter en stund med sin bricka som stod kvar i köket, i väntan på att han skulle vakna....
Sakta växte där i solen en idé om att jag borde åka till grannbyns ICA för att fylla på, främst apelsiner till den nypressade juicen Inga brukar bjuda på till frukost.
Sen hade jag tröttnat på garnfärgerna i mitt privata lager och "längtade" efter några nya nyanser.
Garnbutiken på en gård precis utanför grannbyn var också öppen visste jag, så en liten omväg fick det bli dit. Två av fyra önskade färger fanns i lager, så det blev köp av dessa och båda är "testade" nu ikväll.
Fika i glashuset under eftermiddagen, nu med infravärmen på då det börjat blåsa och molnen tagit bort solen. Ett litet varv runt bollplan för att få ihop mina dagliga steg, innan fåtöljhänget fick det också bli.
Egentligen skulle jag ha packat det sista och lagt mig tidigt inför semesterresan, men........
 
Blev varsin nygräddad fralla igår också...... efter pizzan.
 
Frukost i det fria.
 
En vy över mitt loppisbord......
 
Ville haft ljusgrönt och turkos också, men fick nöja mig med dessa....
 
Testvirkade ikväll.....avslutas imorron troligen.
 
Till sist, bakduken broderad igår.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0