Omöjligt uppdrag.....

......fick jag gärna ta mig an på jobbet idag. "Vi skulle behöva handsprit att ha i sopbilarna, kan du fixa det om jag svarar i telefonen iställe....en stund?"
Ja driftsansvarig trodde väl inte så särskilt mycket på att jag skulle gå iland med det uppdraget, men man kan ju alltid testa..... 
Vilket jag gjorde och det enda jag lyckades införskaffa var alkoholhaltiga våtserietter från Apoteket.
Jaja, bättre än inget....tyckte vi nog ändå.
Passade på hemvägen på att kila in hos Bagar´n och köpa med två wienerbröd, för att stödja lokalhandeln och sen är det ju gott också.
Ska som sagt arbeta även imorron, får se om kontorshunden är lika "hängiven" som idag.
När jag äntligen reste mig för att gå till köket och hämta min lunch, galopperade hon överlycklig i förväg. Efter sin "smakportion" frågade hon sen resten av eftermiddagen otaliga gånger om jag verkligen inte hade mer att bjuda på.
Fick efter avslutad dag även sms-fråga om jag kunde ta lite till resterande dagar av veckan,  jag lovade då halvdagar både torsdag och fredag (dumsnäll som man är).
Nu ska även maken få ett omöjligt uppdrag till imorron (på sin resa till Tidaholm) finns det jäst att köpa där och kanske rätt sorts toapapper? Det är frågan.......
 
Gårdagens middag: "Lökadopp & fläsk".
 
Säsongsblommor......
 
Tredje semlan för säsongen också igår.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0