Plötsligt beslut......

......togs strax efter att förra blogginlägget var publicerat. Fick ett ryck och en oemotståndlig lust att åka på en shoppingtur.....
Först fick det bli en omväg via duschen, innan jag kunde tillåta mig att möta "folk". Sen bar det iväg med födelsedagspresentkorten i högsta hugg, till Hem&Hobby där det kunde bytas mot diverse varor av fyndkaraktär.
Båda second hand-affärerna var öppna på orten och fick även de, varsitt besök.  Varav den ena "bjöd" på ett riktigt "kap", tre glas av den sort undertecknad sparar på......
Lite mat skadade ju inte att fylla på med heller, då jag ändå var i farten.
Apropå farten.... telefon-appen har idag slagit nytt rekord för min räkning, över sjutusen steg reistrerade innan klockan hunnit slå nytt dygn. No pressure for tomorrow....... 
Något lugnare på rörelsefronten under fredagen, bara "normal" stegdos.
Men en viss ökning på "ont överallt fronten" har infunnit sig....... som bonus.
Lördagen gjorde jag sällskap med maken till "Labbås" för att bevittna ett bluesjam under eftermiddagen, samt äta middag där samtidigt. Över tre timmar varade sittningen och tyvärr får jag väl meddela maken att någon omvändning av min musiksmak gav det nu inte (vilket han uppenbarligen hade hoppats mycket på). 
Den uppoffring jag dessutom gjorde var stor, då jag avstod en Liverpool-match! för att följa med......
Hemma igen var det mello och som vanligt vann fel låt såklart.
Inte så särskilt engagerad egentligen, mera karaktär av tradition/allmänbildning för min del. Maken valde dock att stanna i sin blues-bubbla och vägrade vidga sin musikaliska vy.
Ja ja vi "fegar" väl alla ur på olika sätt.
Söndag: Får för egen del nog ta ett besök på loppisen och checka att egna bordet är ok, så särskilt mycket kommers av befintliga varor därpå har det säkert inte varit, men oordning uppstår rätt snart.....
Sen väntar Ingas "fredags-stek" till middag, bara att värma och komplettera med kokta grönsaker. (till mig....)
Gick heller inte tomhänt ifrån loppisen........hahahaaha!
 
Lördagsutflykt......halvvägs.
 
Passerande ett fält med hundratals svanar, här några.......
 
Fint väder i Tidaholm......
 
Maken går med raska steg mot målet.......musik och måltid (i den prio-ordningen)
 
I väntan på sin mat......
 
...startade underhållningen......
 
Han valde detta......
 
...medan jag tog det här.
 
Maken stannade inomhus på detta.....
 
....medan jag smet ut en liten stund, mot slutet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0