Trevlig överraskning.....

......tyckte de andra arbetande kollegorna på kontoret, då jag infomerade dem om att jag skulle komma halvdag både torsdag och fredag. Hen som är hemma efter en tandoperation hade inte förmedlat detta.
Idag fanns det gott om arbete att utföra och telefonen ringde rätt frekvent den också.
Annars var det tömningsdag härhemma och sopbilen passerade oss innan jag åkte till jobbet, en bit in på förmiddagen.
Då det var dags att återvända hem, kunde konstateras att det idag har varit extremt blåsigt eftersom hemfärden utmed sjön kantades av kullblåsta tomma tunnor.
Så också vår egen, den ligger fortfarande ner och "vilar".
Kontorshunden har skaffat sig en till "best friend forever", då kollegan bjöd henne på en bit av sin paj.
Då kunde ju inte jag vara sämre så hon fick även ett litet smakprov av min (paj). Men jag "lurade" henne med en bit banan bredvid och den försvann ner också.
(Hon spottar annars alltid ut banan....)
På vår arbetsplats fjäskar vi inte för chefen......utan för hans hund istället (hahaahaaha).
Nu ska det bli intressant att se om maken lyckats med hela inköpslistan i "Labbås"...... (den var inte särskilt lång, by the way).
 
Smakade på den nykokta grynkorven igårkväll, resten i matlådan imorron.
 
Dagens lunch.......
 
Så jag inte missar nå't...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0