Vad händer idag då.......

......här i Fagersanna hos pensionärerna, i begränsningstider?
Jag:
Morgon-teve.....check, frukostmacka ......check,  väcka maken (hahaa)....check, laga middagsmat till idag och imorron.....check, baka banankaka....check, ladda tvättmaskinen....check, sitta på trappan och fika.....check, hämta posten.....check, rita nytt mönster på ny bakduk ....check, ääääta middag....check.
Nu kom maken och hämtade min middagsdisk, här vid teven och tyckte det var dags för fika i glashuset. Mycket att göra..........
Vi får väl ta och smaka på banankakan då kanske...... 
Efter denna "paus" i altan-solskenet, gick vi gemensamt på promenad. Vi följdes åt till brevlådan vid affären. Där postade jag ett brev och vände sen hemåt, medan maken gick vidare bortåt sommarstugeområdet på en längre sväng.
Väl hemma kom ett Facetime-samtal där barnbarnen öppnade brevet som anlänt. Kläderna passade nog bra, iallafall storasysters klänning för den provade hon under samtalet.
Nu tar jag nog ett halvt paket jäst i anspråk och gör oss en pizza till fredagskvällen.......
Trodde maken hade rymt, fick ta bilen och möta upp en dryg kilometer hemifrån (när han sagt var han var....) så vi kunde äta varm pizza tillsammans.
Nu fåtöljhäng med en ny bakduk att brodera till den underhållning som bjuds.....
 
Det var jag och fjärilen som åt frukost tillsammans......
 
Fiskebåt, på en idag lugn sjö.......
 
Dagens kakor till kaffet......
 
.....verkade smaka bra, om man tolkar leendet så.
 
Hembakad pizza....med ett glas vitt, eller en Hof för maken.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0