Det tar tid......

......att hitta till sängen allt som oftast. Vet inte riktigt varför timmarna just på andra sidan midnatt drar iväg extra snabbt. Så var återigen fallet inatt, då klockan sprang iväg mot nästan tre, innan jag kom till ro.
Dock kan skrytas med att ordentlig frukost var klar redan runt tio och den intog jag i glashuset.
Detta eftersom vinden under natten hade tilltagit i styrka, så inget skönt att sitta ute.
Fanns nästan ingen sol heller som hjälpte upp ätmiljön........ någonstans.
Maken valde att inte vakna riktigt samtidigt, men släntrade in i nämnda "hus" en halvtimma senare.
Då med en klar bricka att bara bära med sig från köket. Vi hjälptes åt Inga och jag......
Blev lite sms-växling med dottern och bland annat förmedlade hon en designer-teckning som sexåringen gjort. På en klänning som hon hade tilltro till att mormor kunde göra......
Blev dessutom beställt en födelsedagspresent till lillebror, som fyller fyra den 26 maj. Vi får hoppas att det hinner komma.....
Annars har jag en hel del att göra presenter av ändå i gömmorna härhemma, sålänge.
Får bli ett postpaket till honom också, att skicka i nästa vecka.
OK klockan var inte tolv än och jag fick lust att dra till Garn & Ved utanför Mölltorp, för att köpa garn till klänningen i rätt färg.
Skickade en bild på nystanet och fick godkänt av designern, så nu är det bara att fritt börja skapa "hennes dröm". Har en idé i huvudet som jag hoppas ska visa sig bli till belåtenhet.
Ja vi får se om någon/några veckor.......
En runda på Fagersanna-loppisen blev det också, innan jag återvände hem.....med några fynd (hahahaa) och lite kakor, samt två Klings-glassar (som bor i frysen sålänge).
Ny experiment-fiskgratäng idag. Torskrygg med mosad ädelost i creme fraice, lök, matlagningsgrädde, citronpeppar och mandelspån, serverad med tomat och potatismos.
Ja det var fullt ätbart.
Och som sagt klockan hon går.........  nu snart dags för Doc Martin, sen lottodragning på det.
 
Frukosten är serverad......
 
Färgen godkänd......
 
....nu får vi se, om min "tolkning av mönstret" går hem.
 
Ja här har jag handlat......
 
Gratäng och mos klart.......
 
Ojdå! vart tog mitt kaffe vägen? Nej han letar inte, utan städar efter sin fru medan hon hämtar nytt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0