Fick en förfrågan......

.....i måndags via sms, om jag kunde/ville jobba lite denna veckan....också? 
Ok kan komma en halvdag onsdag, svarade jag då, efter att ha funderat en minut. 
Innan dess var det tisdag att ta hand om, vilken förflöt utan några större sensationer. Frukost, middag och något till kvällen, samt en promenad.
Gjorde en enklare matlåda att "festa på" framför datorn på jobbet idag. Makaroner med färdigköpt pastasås.....ingen hit, men bukfylla för att undvika magkurr.
En fika vid hemkomst och en promenad, innan jag nu ser fram emot lotto-dragningen.
Har satt på två kok-korvar till kvällsmat.... att fira vinsten med om en stund. Alternativt tröstäta dem....
I måndags beställde jag också en vindflöjel hos en mästersmed, som jag ritat förslaget till själv.
Nu ser vi fram emot att få den tillverkad och att sätta upp på vårt uthus.
Helt klart kommer den att bli mycket snyggare än grannens iallafall....... (hahaaahahaha)
Nu ska jag strax tröstäta korv..........
 
Måndagen går mot sitt slut........
 
Tisdagens middag serverad på altanen.....
 
Granskott siktade under promenad.....
 
Fler fåglar vid badplatsen.....
 
Tisdagen är slut....
 
Ser ni "katten" bland hermelinerna..... i min egen trädgård.
 
Rabarber-hörnan frodas.....
 
Blommande blåbärsris i en grannträdgårds slänt......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0