Första maj......

.....med allt vad det innebär. Har väl alltid varit dålig på att gå i demonstrationståg, men har faktiskt som ung gjort det. I år behöver jag inte ha några betänkligheter för att hoppa över iallafall.
Men även om man inte "strider på barrikaderna", kan man sympatisera med saken och arbeta för den, på många olika sätt. Ett helt arbetsliv som facklig företrädare till exempel. På både gott och ont kan vittnas om, då man som förtroendevald fick/får utstå även personliga påhopp när folk (både chefer och medlemmar) inte kan skilja sak och person åt.
Har också en kompis som valt att ha sin födelsedag just detta datum. I år är det för sextiofemte gången, så nu är även hon pensionärskvalificerad.
Dagen började med att maken vaknade före mig och kom så småningom in till sovande mig vid tiotiden och erbjöd att göra en ostmacka......
Tackade dock nej till detta gentila erbjudande och förklarade att jag ville ha "riktig" frukost. Gick därefter upp och fixade mig den varianten...... som jag kallar riktig.
Sen var Inga otålig med att ta hand om köttfärspaketet i kylen. Hon tjatade hela min frukost om att få komma igång. Idag ville hon göra "kålpuddingsås" och köttbullar, det som blev kvar fick vänta i frysen till en annan dag, tyckte hon.
Medan potatisen kokade till kålpuddingsåsen, tog jag en vända runt kvarteret i tilltagande duggregn. Efter middagen ritade jag ett förslag till vindflöjel och skickade iväg till nån som kanske kan göra en sån......vi får se, väntar på svar.
Inga var inte nöjd, utan gjorde även idag en liten rabarberpaj till eftermiddagsfikat i glashuset.
Nu väntar skagenröran (från fiskbilen) på bakpotatisarna i ugnen......det gör vi också!
 
Regnig start på dagen.......med riktig frukost.
 
Ingas åstadkommanden......
 
Hittade dessa blodröda gullvivor i ett stenröse jag passerade idag.....
 
Kossor på utflykt.......ingen vidare tur med vädret.
 
Idag delades pajen lika..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0