Första steget......

..... mot att eventuellt, kanske, möjligen skaffa husbil eller liten husvagn. Idag har vi varit och tittat in real life på några husbilar vi sett på nätet. Den enda? nackdelen är priset, kontra utförandet och hur mycket man kommer att använda fordonet.
Ja hur som helst kan det iallafall vara kul att se sig om och fundera fram och tillbaka, innan man tar ett förhoppningsvis klokt beslut om det verkligen äääär nå't för oss.
Innan vi åkte iväg på detta lämnade jag in min KIA för en "totalrenovering" på bilvårds"spa".
Tänkte att det var på tiden och kan kanske vara ett bra drag inför besiktningen i nästa vecka.
Sen är det väl aldrig fel med en ren nyvaxad bil....om man slipper göra jobbet själv (hahahaahha).
Sonen (som har två veckors semester) hade suttit sönder sin kontorsstol så behövde till IKEA för att köpa ny. Frågade oss om vi skulle ha nå't, .....snällt.
Ny bäddmadrass beställde jag då och den har han avlämnat här hemma redan. Då han fick åka "förgäves" i sitt ärende till Jönköping och passerade här hemma påväg till Örebro för att hämta bokad? vara innan 18.00.
Ja han gillar ju att köra bil och är ledig så..........men lite surt kanske det ändå var.
Vi stannade vid en "korvmoj" på hemväg och köpte (visade det sig enligt min åsikt) nödproviant. Inte så god som vi tänkt oss, kebabtallriken....... 
Maken är på bluesmöte (utomhus) i Tidaholm, så han är utflugen några timmar.
Imorron  ska jag åter hämta min nyfriserade bil och sen kollar vi nog in ett nytt ställe med bo-fordon. 
 
"Kollegorna" utförde sitt jobb hos oss idag. Bilen har fått ny dekal (snyggare förut......) men rätt namn nu.
 
Natur påväg mot fordons-titten.......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0