I väntan på regn.......

....... passade jag tydligen på att sova ända till halv tio idag, fick duga med bara "två trötta mackor" och kaffe till frukost. Fint väder var det fortsatt ända fram till lunchtid. Efter fixande med kyckling att sätta in för avslutning i ugnen, tänkte jag ta en promenad till återvinningen och då började det duggregna.
Ok chansar så får vi se hur det blir, tänkte jag och hann även ta den långa vägen hem, utan att bli våt.
Vi kunde även avsluta middagen i glashuset utan väta.
Då bestämde maken sig för att chansa och började sprida ut gödningen för gräsmattan, vi köpte i torsdags.
Och se strax öppnade himlen sig och har nu bjudit på väta sen dess.
Då fick Inga återigen ett av sina ryck och besökte rabarberhörnan i regnet, för att knycka några till ett nytt experiment till kaffet. En ny spontan minipaj åstadkom hon, att avnjuta till glass i glashuset, med smattrande regn på taket och en vilsekommen humla som sällskap.
Vilken maken förbarmade sig över och släppte ut.
Nu återstår bara teve och "sköta om" alla myggbetten...........
 
Alla mina "ogräs"-acklejor........där i rabatten.
 
Ingas "nya" recept för middagskycklingen......
 
Såningsmannen är i farten.....
 
Dagens paj-variant.......
 
Inte grillväder direkt........idag.
 
Bara till mig.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0