Linnéa......

.......har namnsdag idag. Vilket innefattar undertecknad, dottern, dotterdottern och två generationer före mig i vår släkt. Alltså har i nuläget fem generationer (så långt) burit detta vackra namn.
Dock ingen av oss som tilltalsnamn och som ung var jag själv inte direkt förtjust i det, men man kan ju ändra åsikt......
Förutom namnsdagen, är datumet också en kompis bröllopsdag, som jag årligen brukar "påminna" paret om (hahahaa...).......och yngsta kusinens födelsedag.
Hur firade då jag dagen? 
Jo, gav maken i uppgift att laga middagen, att vara klar då jag kom hem. Drog sen till Hjo för att på Hem&Hobby inhandla tvättlina och spishälls-skrapa till oss, samt en del sy-attiraljer åt bonusdottern som är hemma från jobbet (förkyld). Men pigg nog att använda sina nyligen köpta symaskiner.
Hur gick det då med middagen serverad? Jo klar och serverad var den väl, men i ett provocerande utförande.
Att jag ville ha stekt lök på hamburgaren hade han inte hört (ok då).....men grönsaker....vad är det??
Höll på att gå igång ordentligt, när jag ställde mig att skära gurka och sallad (bara till mig. ...).
Tog min promenad efteråt och nu är maken ute på sin......
Imorron blir det att arbeta lite, precis som på fredag.
 
Kallt inatt, men äppelblommen verkar ha klarat sig......
 
Vackert mot den blå himlen.....
 
Imorron får jag fylla denna med en rejäl frukost innan jobbet, börjar först tio.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0