Mors dag.......

...... anlände med vackert väder. Var uppe en stund strax före sju och hann då registrera, (både mentalt och på film) att morgonen var helt perfekt.
Så efter att ha konstaterat detta, kunde jag lugnt återgå till "skönhets"sömn några timmar till.
Vi vaknade ungefär samtidigt, runt halvelva-snåret även idag.
Gemensam förberedelse av frukosten följde, efter att maken startat det hela. Den intogs på verandan tillsammans. 
Jag tog mig sen en promenad ner till loppisen och hittade där en lagom kastrull och en plasttillbringare, som jag tyckte skulle passa i bobilen. Här hemma har vi hittat de gamla sovtäckena, som nu är nytvättade och duger bra med påslakan på.
Till pingstmiddag serverade sen Inga färkpotatis och sill, återigen på verandan.
Efter ytterligare en stund, dags för fika, på samma ställe och då kom även ett facetime-samtal från Stockholm.
Egentid med varsin dator följde och nu är även kvällsgrillning av korv avklarad. Den här gången på altanen.
Imorron ska vi på en utflykt i närområdet, samt proviantera en del........
 
Halväten frukost......
 
Kan det vara en svala??....i tallen.
 
Han lämnade kvar förgätmigejen, vid släntklippningen.
 
Nu är det sill......
 
Fika.... med "loppiskakor".
 
Full koll.........
 
Kvällsmat med utsikt.......
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0