Myggbettens tid......

......är inte förbi, iallafall inte för mig. Hade bara ett, "bestialiskt" kliande vid handleden kvar, sen någon dag tillbaka. Men se det kunde ju inte få vara nog.....
När jag vaknade imorse fanns det flera nya bett att upptäcka vid båda vristerna och smalbenen.
Håhåjaja.....
Annars tog jag en promenad under förmiddagen, utmed sjön. Därefter blev det iordningsställande av fiskgratäng till middag. Maken tar just nu sin promenad....uppe i skogen.
Hur vågar han tänker jag, men varken knott eller myggor gillar honom. Orättvist kan man tycka, om man är ett offer för dessa onödiga, värdelösa flygfän.......
Kanske skulle påbörja dammsugning och "ansiktslyftning" av glashuset, efter vinterns förvaring av diverse prylar.
Där samlas björkpollen i mängder, oavsett hur mycket man försöker städa bort dem. Får ta ett tag så kanske det håller sig...... ett par dagar iallafall.
Skulle sparat detta arbete tills imorron tänkte jag först, men "kunde inte bärga mig". Nu är det grovstädat därute och såvärst petnoga kommer det inte att utföras, så det får duga ett tag.
Känner mig hyfsat nöjd med bedriften.........
Nu kanske en fika av nå't slag ute i solen, innan Let's dance m.m.
 
Gårdagens avslutning......
 
Häggen (tror jag....) blommar.
 
Hittade harsyra.......som jag kommer ihåg från barndomen, att vi tuggade bladen av.
 
"Piren" vid badplatsen verkar vara häckplats åt skrattmåsar.
 
En grön tuva i strandkanten......
 
Tulpaner i Strandstaden....
 
Det var en gång en järnväg..........
 
Vackert blommar körsbärsträdet hos en granne....
 
Mitt eget recept på fiskgratäng fick Inga tillaga till middag.
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0