Nästan redighetsvarning......

......idag, då en hel del blev utfört. 
Hämta paket ooch handla, både lite mat och några plantor till. Till Återvinningsstationen med tidningar, en runda på loppisen resulterade i några fynd och kunde dessutom bevittna hur mina kaffekoppar äntligen fick ett nytt hem. Vilket innebär att jag iallafall sålt nånting denna helgen....(hahaaaha)
Tvättmaskinen fick lite att jobba med och jag tog äntligen tag i de två tvättkorgarna med rena kläder som länge tjatat om att "få komma till ro". 
Därefter behövde de nyinköpta plantorna fördelas lite varstans i trädgården. Vattna en del på det och i mitt syrumsfönster fick jag syn på två sorgliga krukväxter, som behövde ansas.
Detta gjordes omgående utomhus.
Grillrester från igår fick bli till middag idag, med lite komplettring.
En raid till i trädgården blev det, denna gång klippte jag bort alla "smålönnar" ur häcken, som självsår sig varje år. 
Började sen skissa lite på det växthus, modell mindre som jag SKA se till att få på plats.....nångång.
Dags för kvällsmål, fick bli de sparrisar jag köpte igår.....ugnsbakade inlindade i bacon.
Till detta minibaguetter med Saint Agur-ost.och påskmust.
Mitt i måltiden därute i glashuset, drog ett oväder förbi med piskande regn och åska på distans.
Lottodragningen gick som vanligt....... 3+1 på flera rader........
.....och tvättmaskinen är klar igen......
 
Starten på dagen......
 
Rester med "förstärkning"......
 
Krassen har börjat titta upp i krukan.....
 
Före ovädret...det mullrar på avstånd.
 
Oväders-måltiden.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0