Paket på vift......

.....visade det sig att jag hade att hämta. Stod bara en gatuadress och så småningom fattade jag att det faktiskt skulle hämtas i Skövde.
Sen nu i eftermiddag fick jag en annan avisering, ytterligare ett paket finns att hämta. Men denna gång i Mölltorp. Vad händer.......??
En ganska "slow start"  med bara två mackor till frukost framåt förmiddagen, sen alltså första ärendet/resan till Skövde på över två månader.
Maken var ute på promenad medan jag var på bilutflykt. Anlände hem ungefär samtidigt och tog då tag i grillning till middag. Den är nu färdigäten, med kaffe och glass till efterrätt.
Själv tog jag en "tvångspromenad" så att beslutade dagliga steg blev över den nivå jag bestämt.
Har varit soligt, men nu verkar det mulna på allt mer.
Kvällsaktiviteter blir av lite olika karaktär. Jag tittar på teve och ska fortsätta sticka på projektet.
Maken återupplever förra årets bluesfestival i Tidaholm ......på nätet. Då han egentligen skulle varit där denna helg och in real life jobbat på en ny för året. Men som alla vet blev det ju inte så......
Dagens paket var en komplettering från Tradera av mitt favoritporslin, som ropats in på auktion där.
Imorron blir det alltså åka till Mölltorp och hämta nästa......
 
Kristi Himmelfärds dag är slut för i år........
 
Kul idé att sno till vår bod, där insektshotellet redan finns uppsatt.....
 
Djupa tallrikar sex stycken, de första jag hittat på Tradera av den modellen...... "Country Cottage"
 
Grillmenyn serverad: Fläskotletter, aubergine, paprika, champinjoner och citron till sallad och potatissallad, samt vattenmelon.......jo mätta blev vi allt.
 
Fina färger möts vid ett vägskäl....
 
På promenad: Liljekonvalj på gång blandat med "rävsvansar".......
 
Den lilla vinrankan är på g..... den stora är fortfarande lite trög.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0