Projektet fortskrider.....

....... på stickfronten, nu är jag 25 cm påväg mot önskade 80 cm i längd, inte illa så långt. 
Dagen började annars med hyfsad frukost i rimlig tid.
Fortsatte sen med promenad till frisörskan, för att korta risbusken på huvudet. Tog "långa" vägen hem därifrån, dvs. en liten promenad.
Satte sen omgående igång med dagens middag och "mormorsbiffar" att ha till torsdag.
Ett antal små stickstunder har varit återkommande som aktivitet, under dagen och även i kväll.
Maken tog en promenad efter fikat vid fyra och jag gjorde en sväng runt "bollplan" för att få ihop mina dagliga steg.
Inga serverade egenhändigt komponerad paj i färdigköpta skal, som kvällsmat.
Imorron väntar bröllopsdag, den 42:a i ordningen.
Får se hur vi ska fira, har diskuterat några tänkbara alternativ som kan passa in i rådande tider.
 
En bra start på dagen......
 
Alldeles utanför frisören......
 
Nu är syrenerna på gång, denna hittad under promenad....
 
Dagens middag....
 
....och klara för torsdagens.
 
Fina hibiskusblommor slog plötsligt ut i köksfönstret.
 
Min intensiva gullvivehörna i trädgården.....
 
....fick släppa ifrån sig några att ha inne.
 
Pajen är serverad.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0