Sonen på besök.....

...... men bara för att hämta erbjuden hemlagad mat. Vi hade en distanskonversation på vår uppfart på ungefär en kvart och med sig fick han två portioner biffar, en portion köttfärssås, samt en påse "loppis"bullar inköpta tidigare idag.
Började annars dagen med en gemensam frukost på verandan i idealiskt väder.
Därefter drog jag på "shopping-runda" till den extraöppna loppisen. Hittade bara sockar till de stora barnbarnen och (som nämnda ovan) nybakade bullar, plus några kakor därtill.
Under middagstillredningen, sålde jag samtidigt en till bläckfisk (dottern köpte till kollega som fått tillökning).
Efter att vi ätit tog jag en promenad till brevlådan, så nu är den påväg till huvudstaden.
Sonen dök upp och hämtade sin "leverans" och på det en verandafika.
Nu till stickningen och "Badehotellet" på teve om en stund........
 
Godnatt till onsdagen.......
 
Vilken valde hon? ........ den till vänster.
 
Nu var middagen serverad.......
 
.....min portion, den är slut nu.
 
Vid tennisbanan....fanns denna trastunge, tappert flaxande, men kom ingenstans. Hade nog ramlat ur boet.
 
Tog ett glas Ramlösa till fika ihop med maken som konsumerade kaffe med kaka.
 
Träningspass nere på sjön nu ikväll......
   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0