Sov inte så mycket.....

.....igår natt, då sänggåendet numera aldrig infaller före midnatt och uppgåendet var nödgat att ske tidigt, med anledning av "hälsokollen".
Detta blandat med spänningen av att provköra och sen skriva kontrakt på vår första husbil....ever, gav en naturlig trötthet framåt sena eftermiddagen.
Efter en liten powernap i fåtöljen, grillade vi kyckling med diverse tillbehör och när jag sen äntligen flera timmar senare kom isäng, blev det sova av.
Inte förrän en bra bit efter tio, slog jag upp mina gröna. Maken hade vaknat aningen tidigare, men ännu inte hunnit påbörja frukost. 
Med gemensamma krafter fixade vi varsin bricka, men valde olika platser i trädgården att avnjuta det hela.
Men vi kunde vinka åt varandra under måltiden......
Med anledning av investeringen behöver det ju ses över hur den ska utrustas. Visst har vi en hel del redan att bara flytta över, men idag var jag på rea och köpte vårt första "plast" porslin. 
Inga mängder, men några tallrikar att äta på, två skålar till frukostflingor/soppa och ett uppläggningsfat.
Lite grönsaker slank med från en annan affär och efter hemkomst till middag "omvandlade" rester från grillningen: Kycklingsallad med bakpotatis, serverade Inga.
Denna gång åt vi tillsammans på samma ställe.........
Efteråt vattnade jag en del och maken skulle klippa kantgräs med elgräsklipparen, men jag hann även ta min "tvångspromenad" och fortfarande stod han och tjatade med grannen.
Nåväl det bleeeev gjort till slut.
Kvällsmat? ja vad kan det bli? ......och lottodragningen, hur går den idag? 
Som vanligt.......
 
Maken valde verandan......
 
Jag valde glashuset....... för frukostätning.
 
Lokal shopping......
 
Nån oidentifierad buske vid postlådorna.....
 
Grillrester i "förvandling"....
 
Liljekonvaljerna har börjat blomma där i slänten hos rävsvansarna....
 
Blomprakt på promenaden......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0