Återstoden av dagen.......

......(är förresten en väldigt bra film....) men i det här sammanhanget gäller det vad jag hade för mig efter att jag igår "ljugit klart".  
Eller rättare sagt vad Inga hittade på framåt midnattstimmans inträde. Hon ansåg att de övermogna bananerna inte skulle förpassas till sop-påsen, utan beslutade att dessa genast skulle bli banankaka.
Eftersom jag inte har för vana att lägga mig förrän en bra bit efter tolvslaget, så höll jag henne sällskap och hjälpte till lite.
Sov rätt bra ändå inatt och gick inte upp förrän tio, men maken fick väckas en bra stund senare..... 
Idag kom så systers grejer, (som jag hjälpt till att beställa) då var det dags att ta en tur till Hjo för avlämning. Så gjordes och grejerna lämnades snabbt vid dörren, innan jag fortsatte till matbutiken på samma ort. Tankade bilen på hemvägen och sen äta färdig kycklinggryta vid hemkomsten.
Maken var inte så imponerad av rätten, men jag var iallafall nöjd (även idag).
Fikat har vi också hunnit med, varpå banankakan kom väl till pass.
Nu sticka vidare, glo på teve och imorron förmiddag är ett samtal med handläggaren på Försäkringskassan schemalagd. 
 
Närbild på del av projekt......
 
Ytterligare en av våra advents-ljusstakar på rätt plats.....i tid.
 
Lite rester av Jansson till nybakt bröd, som kvällsmat......
 
Den "senfärdiga"  banankakan.......
 
Dagens portion, smakade lika bra som igår (tyckte jag).........
 
Eftermiddagsfikat för dagen........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0