Det blev imorron.....

...... rätt fort. Då jag inte kände mig trött efter midnatt och teveprogrammen (i min smak)"tagit slut", övergick jag till att slå in de kvarvarande två försändelserna innan det blev sängletande.
Jodå. hittade dit och sov mina åtta timmar.....inatt igen!
Frukost runt tio, maken var redan uppe och kollade skidor på datorn. Efter att nyhetsmorgon tagit slut, kände jag att det kanske skulle hända något i huset denna dag.
Hade nån timma tillgodo innan Liverpools match startade i Brighton halv två, så började plocka runt i textilier och tomtar m.m.
Maken kom sen och såg lite frågande ut när matchen startat. "Men du skulle ju göra pannkaka" sa jag bara och då satte han igång. Lagom i andra halvlek fick jag en tallrik med mat serverad vid teven.
Den var helt ok...... idag gjord på havremjölk, då han var rädd om den riktiga......
Sen var det snart fika och därefter handbollslandskamp damer.
En aning mer tomtar och nån gardin, samt dukar kröp fram ur vrårna och därefter gjorde Inga varma mackor till kvällsmat. Medan hon gjorde detta kladdade jag ihop en deg till rågbröd i form.
Avsmakat till kaffet alldeles nyss.......jorå ätbart, men ingen framtida favorit hos mig.
Imorron ska vi hjälpas åt att få upp julgardin i köket.
Blir nog lite pyntad julstämning ändå....... även i år.
 
Glashuset har fått lite utsmyckning.
 
Blev bara ett av fönstren i köket med tomtar i år.......
 
Kassen klar för avfärd, både julkorten och paket till "fjärran land".....
 
Jag gillar den här......
 
Liten miljö i sovrummet......
 
Kvällsmat.....
 
Inte mycket pannkaka kvar av en långpanna full.......
 
Råglimpa i form......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0