Flyttdag.......

......för sonen. Han har hjälp av en stark kompis ( hans senaste USA-resesällskap) för att flytta de stora möblerna. Vi får hoppas att det fortsatt går bra, men det var svettigt fick jag till svar när jag frågade för en stund sen.
Detta trots att det är ganska kallt ute. Tidigare idag vaknade man till solsken och så har det varit hela dagen, men inte mer än fyra grader på termometern.
Med andra ord är det ganska kyligt ute i glashuset numera, då solen inte når tillräckligt högt på himlen såhär års. 
Inga serverade biff Stroganoff till middag och tidigare på förmiddagen fick jag prata med Försäkringskassan. Handläggaren vill ha en massa utgiftsberäkningar och yrkanden och ska ringa igen nästa vecka. Tur att man har tid att "roa sig" med detta då, då.......
Köksbordet är återigen tomt, efter att jag delat upp prylarna i påsar. Nu är en av tvättkorgarna upptagen istället......
Maken tittar på hockey, medan jag glor på Idol....såklart.
 
Stroganoff,  god......
 
Vi har plockat fram några filtar ......... mot kylan.
 
Enchiladas med kycklingfyllning...... till kvällsmat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0