Frisläppa........

.....talgoxe från glashuset, var det första jag fick ta tag i när jag vaknade utsövd vid tio.
Öppnade alla glasdörrarna på vid gavel, men han hade gömt sig i en vrå, satt där och "kurade" så jag fick peta lite på honom med sopkvastskaftet för att få honom att återvända ut i friheten.
Tror att han var väldigt trött av att ha flaxat runt, (ingen vet hur länge...) 
Sen kunde jag med gott samvete göra mig två leverpastejmackor till frukostkaffet.
Så småningom hälsade jag på i duschen och tog bilen mot centralorten.
Handlade mat och frimärken, samt hittade faktiskt en räktårtebit (äntligen!) hos bagar'n. Gick in för att beställa en sån bit till imorgon, men visade sig att då denna smörgåstårta blivit så populär gör de den numera flera dagar i veckan.
Inte blev jag ledsen över det och ska efter väluträttat "ljug" kalasa på min bit.
Maken är inte så imponerad av denna tårta, men köpte grillade kamben till honom istället.
En snabbis med en uppmuntring till Hörnebo. Där hade maken i det huset försett de flesta husknutarna och tak-kanterna med ljusslingor.
På hemvägen blev jag efterlyst......då maken tyckte jag dröjde och middagen (han blivit föreslagen att fixa) varit klar länge.
Julkorten är nu framplockade och skrivningen är påbörjad, men jag har ju god tid på mig så.......
nu blir det kaffe med smörgåstårta.
 
En del av innehållet från Holland: En marsipangris och exclusiva hudvårdsprodukter.....
 
Ska bara.......vila lite först.
 
Tomten ser dig......om du inte håller avstånd och då......
 
Fint ljus, strax innan skymningen.
 
jä.....la god kan jag intyga.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0