Ingen bra natt........

....för sömn. Vad hjälper det att lägga sig runt ett, när man inte somnar förrän strax före fyra? 
Ja det är en frågeställning att ta i beaktande inför nästa natt nu.....
Trots att jag då sov till nästan elva på förmiddagen, blev det faktiskt brödbak ändå.
Efter detta var det lagom att ställa in en tacogratäng, när ändå ugnen var varm. Så det fick det bli till middag.
Maken tyckte det var trevligt att få "riktigt bröd" igen, när vi avsmakade till eftermiddagsfikat.
Innan dess hade jag (samtidigt som bakningen) satt upp två ljusslingor ute i glashuset och hunnit med ytterligare en resa till "den sporadiskt öppna garnbutiken"......igen!
Joråsåatt...... kvittar tydligen hur mycket som finns i  mitt lager, då senast påbörjat projekt krävde fler nystan av röd färg.
Nu ska jag fortsätta stickandet och samtidigt glo på teve. Vi får väl se om jag blir trött...... annars får sängen vänta tills jag blir det, oavsett vad klockvisarna står på.
Men får nog bli en pizza först, ska ge order till Inga.......... medan jag kollar på hur man gör "Cornish pasties" på teve.
 
Dagens bak svalnar.......
 
Middagen är serverad.......
 
Inte dimma......bara värmepannan som är nytänd i "affären".....
 
Klar för en tur i ugnen.....
 
Syns dåligt, men det är en hare vid snökäppen........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0