Innehållsrik tisdag......

.....startade efter inte särskilt många timmars sömn, på grund av nattsudd ....återigen.
Maken kom inte iväg på vaccinering då det inte längre fanns drop in, ej heller några tider att boka före nästa vecka.
Jag åkte under förmiddagen mot Hjo, för att hämta sonens lampa och handla "lite" för egen del på Hem&Hobby.
Laddade tvättmaskinen innan jag åkte och "serverade" maken en frusen soppa att värma när han blev hungrig. Förutom redan nämnda shopping, blev det lite mat också.
En mellanlandning här hemma, för min del blev det de kvarvarande fiskbullarna till lunch innan det åter var dags att ta bilen och åka på däckbyte.
Klar med detta fick bilen tjänstgöra för en snabb tur till Skövde främst för att hämta ett paket, men även för att köpa ny elvisp och några andra smågrejer.
På hemväg från "storsta'n" siktade jag tre älgar ute på en åker strax innan Tibro, men innanför stängsel. 
Men nu är jag återkommen till fåtöljen och har kunnat läsa om just en älg-olycka. Som måste ha inträffat bara en halvtimma efter att jag själv passerade crossbanan.
Tvätten är upphängd och en skål soppa är äten som kvällsmat. 
Nu fortsätta på mina handarbetes-projekt och ambitionen blir att hitta till nattvila tidigare ikväll.
 
Sonens nya vardagsrumslampa.......
 
Nu är burken med fiskbullarna uppäten.......
 
I väntan på däckbyte......fann jag dessa i en hylla i lokalen, att fota......
 
Soppan räckte till mig också......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0