Julklapparna......

...... i tvättkorgen, som ska utanför Sveriges gränser är det nu hög tid att ta tag i och paketera.
Bara en liten extra detalj som tar väldig tid i sammanhanget. För att få iväg så mycket som möjligt måste jag väga, byta emballage och klippa bort både här och där så det kommer precis under viktgränsen och inte blir "över-dyrt".
För dyrt kommer det att bli.......... oavsett.
Nu tar jag dock paus och kollar Idol, gör klart imorgon för det är bara två adressater kvar att ta hand om. Sen blir det inlämning på postcenter i nästa vecka.
Innan dess denna fredag, vaknade jag efter att ha sovit gott ....igen (kors i taket!).
Men vädret var på dåligt humör, dimmigt och mulet hela dagen.
Inga fick ganska snart ta tag i dagens middag och då blev det revbensspjäll med potatis, sås och äppelmos.
Julkorten vart färdigskrivna de också....... under gårdagskvällen.
Nu är det bara två julklappar kvar att vänta in leverans av, sen får vi se om jag får feeling och plockar fram x antal tomtar "ur vrårna" och låter dem inta det Bergska hemmet en tid. Vem vet....... 
 
 Ja jag gillar sås...... och äppelmos är inte dumt därtill!
 
Stora kassen full...... men de två kvarvarande försändelserna kommer säkert få rum också.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0