Lite tidigare.......

..... anlände herr Blund inatt. "Redan" runt två kom han och sen vaknade jag vid halv nio, av att solen sken in genom persiennerna.
Lika bra att planera uppgång tyckte jag, så laddade kaffebryggaren och startade den, kokade ägg, pressade apelsiner till juice och bredde några surdegsmackor.
Med allt detta på en bricka återvände jag för lite snooze en stund.
Fanns mer middagsrester i kylen, men Inga var sugen på att laga nå't annat. Blev några köttfärslimpor, varav det återstår hälften till morgondagens middag också. Alltså då repris på dagens meny...... 
Stickprojektet tuffar på......
Teven står på (vare sig jag tittar eller inte.......) men får väl kolla in fotbollen framåt kvällen, lite mer uppmärksamt.
Ja nu har lördagen framskridit till skymning och så var det bara att lägga den också (snart ...) till handlingarna.
Men först tar vi "mörkerfika", vi har faktiskt en pariser-bulle kvar att dela på och kaffet behöver bara värmas på lite.
 
Stycke nr. två (här påbörjat) nu färdigstickat.......
 
Pimpat för den mörka årstiden......
 
Vi tar en repris på detta även idag......
 
Kvällsmacka igår: kavring med potatissallad och rostbiff.
 
Bildbevis på morgonens måltid.......
 
Morgonsol.......
 
Inga är i farten nu igen........
 
Middag med utsikt........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0