Lottovinst......

......äntligen, för symötets räkning. Summan var enorm, hela tjugo kronor att sätta sprätt på.
Vi får planera noga så det kan festas rejält, när tiderna blir bättre.
Söndagen startade med sol....och blåst, eller hur dagen startade vet jag väl inte så noga då uppvaknandet inte inträffade förrän vid tio.
Min vana trogen.... (sorry to say...) fick jag vänta på herr Blund rätt länge även denna natt.
Blev iallafall frukost och lite chill innan uppgång.
Sen tog jag och bilen en utflykt till garnstället....igen. Tyvärr fanns inte den mängd av rätt färg jag velat ha, men ett nystan (något defekt) fanns kvar, som jag fick gratis. Tror att det räcker till vad jag planerat, vi får se.....
Några andra färger (som jag inte har i hemmalagret) hittades och inköptes iallafall.
Väl hemma dags att ta tag i den överblivna ansjovisen (efter Ceasardressing-tillverkning...) och göra en Jansson till middag. Samtidigt hittade Inga lite kvarvarande kyckling att göra gryta på till en annan dag.
Efter maten tog jag en promenad till loppisen för att köpa kaffebröd. Passerade ett antal bord påväg till kaféet och då följde det med några småsaker till, hem.
Framåt kvällen är det sen match -Liverpool-Liecester. Vi får se hur det går nu, med alla långtids-skadade försvarsspelare.
Fram tills dess lite Doc Martin m.m. och fortsättning på pågående projekt........
 
Vad Inga och jag åstadkom i köket idag......
 
Inte mycket grönsaker....men nästan vegetariskt ändå (bortsett från ansjovisen)
 
Tät buske..... men utan löv numera, hos en granne.
 
Morotsrulltårta blev det köpt till kaffet.
 
Vinterrestaurangen för fåglar har öppnat idag i vår trädgård.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0