Nu har jag.......

......sett "På Spåret". Det gick bättre, att kolla på det dygnets sista timma (på SVT play) ikväll.
Och nu har vi alltså påbörjat nästa dygns första timma, men jag känner mig inte färdig för bingen riktigt än. Får väl fortsätta kolla på teve, vilken tur att det är Doc Martin i nästan två timmar nu då.......
Tröttnar nog aldrig på vyerna från Port Isaac (Portwenn i serien), vars "huvudgata" vi i slutet av nittiotalet besökte med bil på semester med mina föräldrar i baksätet.
Glömmer aldrig kullerstenen, trångt mellan husen, tvär sväng, brant backe och mitt i alltihop möte.
Har nog berättat förut att det hela avslutades med avgiftsbelagd parkering (på egen risk) på havsbotten i den lilla hamnen -vid ebb. Jodå skulle gärna besöka stället igen........
Plan inför morgondagen: Kanske kan bli saffransbullar, eventuellt shoppingtur efter mat och inlämning av innehållet i julbrevskassen.
Med facit i hand, blev det bara handla mat, några julöl och en dörrkrans, resten tar vi en annan dag.
Stekt korv (idag igen för maken....) till middag, men imorron får hon hitta på nå't annat, -Inga. 
Har hängt upp kransen på dörren och fyllt på med några hyacinter till därute i vårt "fika-rum -glashuset.
Nu väntar vi på utlovad facetime......igen. 
Blev ett långt samtal med Stockholm, som avbröts av ett nytt facetime-samtal denna gång från Falköping, Sonen visade runt i lägenheten (medan sambon fixade mat....). Så småningom ska vi väl kunna se den live också. Båda var dock hemma för förkylning. Sambon väntar på testsvar, så bara att hålla tummarna.
 
Ja här har vi alltså bilat.......
 
......och därnere (i vattnet...) parkerade vi för en kostnad av ett pund.
 
Kommer lite snökorn emellanåt.....
 
Passade på att besöka Tibros gamla julmiljö då jag handlade....
 
Pepparkaksmodell från forna dagars bebyggelse, i ett skyltfönster........
 
......och i ett annat fönster, fanns ett vinterlandskap.
 
Vi firade första advent först idag, måndag.
 
Nu är ytterdörren "julpimpad"......för i år.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0