Ny utflykt.......

......men annan person i hushållet, undertecknad som skulle komplettera matförrådet.
När detta var gjort återvände jag genast hem.
Inga ville inte göra någon middag idag, så hon "skickade med" att jag skulle köpa två gourmetportioner från frysdisken (på extrapris). Gjorde så, men maken som är bortskämd med hemlagad mat rynkade på näsan och lämnade det mesta till sopbingen. 
Resten av eftermiddagen slutfördes nästa stickprojekt, som nu är julpaketerat det också.
Plötsligt kom sonen på besök, han ville gärna ha några mackor efter jobbet så mor hans bredde och serverade med te.
Han skulle hämta den lampa jag hämtat i affären åt honom och lämna av en inköpt julklapp som vi lagt ihop till. Igår fick han och tjejen nycklarna till sin nya lägenhet i Falköping, så på fredag går flytten från Tibro. Sen kommer det att finnas en fin tvåa att hyra av honom, då han inte har för avsikt att sälja den än.
Nu är det fotboll som gäller och hittills ser det lovande ut. Sverige leder efter ett tidigt mål, men merparten av matchen återstår i Paris mot fransoserna.
Imorron blir vi hemmave' som påbjudet är............ men fredag får jag nog hämta ett paket som anmälde sig som ankommet, med ett pip i telefonen för någon timma sedan.
.........och vi får väl återgå till hemlagad mat. 
 
Verkar vara ökad risk för vilt........
 
Jag åt iallafall upp min portion.......
 
Hemligt.............
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0