Pepsi Max och falukorv.......

...... har det handlat en del om idag. 
Först varför Pepsi Max? Jo jag trodde i förra veckan att jag köpt en "Mountain Due"-läsk, men se det var fel. Igår kväll när jag så efter en veckas förvaring i kylen skulle avnjuta den, var det helt fel färg då jag hällde upp i glaset. Först då tittade jag på burken och såg misstaget.
Aningen besviken, men det fick väl gå ändå.......
Hittade faktiskt till sängen redan runt ett-tiden inatt, vilket jag anser vara ett stort framsteg.
Annars har det blivit lite trädgårdsarbete, "vinter"-matta på vinrankan, inställning av dekorationer och redskap.
Slänga lite extra skräp i tunnan, för tömning idag och sen dags att ta tag i middagen.
Med Ingas hjälp blev det såpass mycket falukorv att det räcker till en middagsomgång till.
Maken tog en promenad efter mörkrets inbrott. Jag har startat ett nytt tröjprojekt .....att bli julklapp. Vi får se om min "tolkning" fungerar när den ska monteras.
Nu får vi se om jag kan "keep up the good work" och lägga mig i tid.
Kanske kan bli brödbak imorron om jag sovit gott.............
 
Överraskande felköp....... slut nu.
 
Till vänster spontanköp, till höger behovsköp......
 
Frukost.......
 
Middag......
 
Vackra löv. kvar....i brist på äpplen.
 
Nu kommer han.....
 
Slit och släp......upp och ner ur bilen vid varje hus, mer än åtta timmar per dag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0