Repris .......

.....på sömnstörd natt. Oavsett vilken tid jag lägger mig, är det tydligen så just nu att John Blund inte dyker upp förrän runt fyra. Får väl hoppas det bara är en "fas"......
Småsov en del efter att jag ätit frukostmackan, men tog mig sen i kragen och besökte duschen.
Därefter en tur för att försöka få mig en bit smörgåstårta (såhär på smörgåstårtans dag....) till fredagskvällen. Men se det "sket" sig .....slut igen.
Är nog minst fjärde gången nu som jag går tomhänt från bagar'n, utan bit. Påpekade att nu får de skärpa sig och se till att det finns kvar efter tolv på dagarna, när de gör reklam för att det ska finnas.
(Försökte faktiskt ringa för att lägga undan, men då svarade de inte i telefonen.)
Fick bli pariserbulle till kaffet och en surdegsbaguette, så mycket tråkigare än tänkt.
Lite mat behövdes även idag och sen en tur till Hörnebo, med en födelsedagspresent att lämna vidare.
Bara ett samtal på trappan, även om bonusdottern precis fått reda på negativt covid-prov.
Taget då en närstående (men ej sambo) är sjuk.
Hemma fanns det rester att värma till middag och stickningen fortskrider, medan jag glor på Idol.
 
De dimhöljda bergen skymtar därborta (men utan gorillor......)
 
Ett ensamt eklöv i "talldungen"........
 
Soldis i eftermiddagens senare timma......
 
En illröd blåbärsbuske....den andra bredvid är helt kal....
 
Höstsol på "klätterväggen"........
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0