Utflykt......

.....för maken idag och den gick till centralorten Tibro, närmare bestämt till vårdcentralen för provtagning (inför årliga telefonuppföljningen).
Han passade även på att handla sig en massa mjölk, men glömde Aftonbladet som endast givits order om muntligt.....
Jag får ordna upp det imorron då jag planerar att göra samma resa, men bara för att handla mat.
Annars är det bara nyheter och mer eller mindre dålig underhållning på TV just nu, samt handarbete.
Ett av alsterna blev klar igår och är nu paketerad inför jul.
Ja tiderna är ju som de är, så vi får väl se hur/om vi kan genomföra även en "avskalad" högtid tillsammans. Men vi följer det som ska följas och tar ansvar för vår del, sålänge det behövs. Resten får med tålamod ordnas till det bästa.......
I eftermiddag råkade jag på en gammal svensk film "Pang i bygget" med Lillbabs och Tore Skogman.
Tittade bara en stund, men kan meddela att "soundtracket" från filmen (en EP, Pop-op-i-top) hade jag i min "skivsamling" ("singlar" bestående av ca 10 st totalt) som tonåring.
Ska även sägas att den filmen definitivt inte var sämre än de nutida, s.k. "julfilmerna" (från USA) på åttan, som visas varje vardagkväll just nu. De är verkligen pinsamt dåliga och bara påslagna om allt annat är ointressant.......
 
På fri hand tolkad tröja efter en t-shirt ......... till vem??
 
Lite växtlighet borttagen från "klätterväggen" idag, då vädret var gynnsamt.
 
Middag: Stuvad vitkål med prinskorv.
 
Eftermiddagsfikan.....
 
Kvällspromenad till brevlådan, för postande av brev (tråkig variant....)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0